Verksamhetsplan 2017

AKTIVITETER UNDER HÖSTEN 2017

2 SEPTEMBER, kl 10.00 – 14.00

Svamputflykt till Hässlen med Åke Helander. Medtag matsäck.

16 SEPTEMBER, kl 11.00 – 14.00

Föreningsmässa i Folkparken. Naturskyddsföreningens aktiviteter samt identifiering av svampar av Åke Helander.

6  OKTOBER, KL 13.00 – 16.00

Miljövänliga veckan.  I Avesta centrum. Tema: Hygienprodukter.

Prel OKTOBER/NOVEMBER, KL 18.30 –

Biblioteket Avesta. Planerad information/diskussion om Kommunens sophantering (deponering, kompostering, textilåtervinning).

14 NOVEMBER, KL 18.30 –

Fotograf HANS RING håller föredrag och bildvisning Om Rovdjurens betydelse i ekosystemen.

OBS! Vi kommer också att lägga in programmet i vår fb-sida samt att annonsera i Annonsbladet.

Kontakt: Kristina Hallin, ordf

Mail: kristina.hallin@spray.se Tel: 0226-41 001 / Mobil: 070-345 09 47

2 thoughts on “Verksamhetsplan 2017

• Hej Cecilia!
      Ja, vi är några som är aktiva i Avestakretsen, även om kretsen har legat lite på sparlåga ett tag. Själv har jag t.ex. engagerat mig alldeles nyligen. Du är varmt välkommen att delta på kommande möten och aktiviteter, eller komma med förslag på något du skulle vilja göra! Vi har precis planerat in några aktiviteter under våren, som klädbytardag t.ex. Mer info kommer komma på hemsidan snart i takt med att vi renoverar och uppdaterar den lite, så håll gärna koll här för att se kommande möten och aktiviteter.
      Allt gott,
      Hannes Willner